Změnili jste internet nebo router a kamery jsou offline?

Pokud máte kamerový systém Securia Pro, který dosud fungoval bez problémů, ale po změně internetového operátora, routeru, switche nebo jiného síťového zařízení najednou nevidíte kamery a systém je offline, nezoufejte. Potřebujete jen aktualizovat nastavení sítě. Tady vám krok za krokem vysvětlíme, co je třeba udělat, aby kamery opět fungovaly.


Proč se to děje?

Každé zařízení v domácí síti má svoji IP adresu. Ta se může změnit, když:

  • Vyměníte router nebo poskytovatele internetu

  • Přidáte do sítě nový switch

  • Resetujete síťová zařízení

  • Síť přejde na jiný rozsah IP adres (např. z 192.168.0.xxx na 192.168.1.xxx)

Vaše kamery sice stále fungují, ale NVR rekordér je už neumí najít, protože hledá jejich staré IP adresy.

 


Řešení problému krok za krokem

1. Přihlaste se do svého NVR rekordéru

Připojte se k obrazovce, kde máte svůj rekordér, a vstupte do hlavního menu.


2. Jděte do nastavení sítě

  • Otevřete sekci Hlavní nabídka > Síť

  • Najděte možnost DHCP a zaškrtněte ji

  • Poznámka: DHCP zajistí, že rekordér získá automaticky IP adresu z aktuálního rozsahu vaší sítě.

  • Potvrďte a přejděte hned na další krok.

 


3. Odstraňte staré kamery

  • Jděte do Menu > Nastavení kanálů

  • Uvidíte své kamery, ale všechny budou offline

  • Klepněte na červený křížek (X) u každé kamery a odstraňte je ze seznamu

 


4. Znovu napárujte kamery

  • Po odstranění klepněte na možnost Hledat.

  • Systém automaticky vyhledá dostupné kamery v aktuální síti.

  • Kamery by se měly objevit v seznamu s novými IP adresami

  • Následně klikněte u dané kamery na Přidat.

 


5. Zkontrolujte obraz

Po přidání kamer by se měl okamžitě zobrazit náhled z jednotlivých kamer. Pokud je vše v pořádku, kamery jsou opět online a funkční.