Jak vybrat kameru do prodejny? II

Ne nadarmo se říká, že kamera do prodejny je základem pro bezpečný provoz podnikání. Odhalit jí víte nejen zloděje a vandaly, ale i nevhodné chování zaměstnanců. Při výběru kamerového systému pro váš provoz byste měli brát v úvahu několik faktorů.

Jak velké jsou vaše prostory? Kolik různých úhlů potřebujete zachytit, abyste pokryli všechna místa? V neposlední řadě je důležité zvolit správný model kamer, který bude po stránce technických parametrů vyhovovat vašim požadavkům.

Vyplatí se IP kamera do prodejny?

Kamerové systémy se rozdělují na dva druhy – IP a analogové (CCTV). Zatímco v minulosti byla v rámci prodejen oblíbená zejména CCTV technologie, v dnešní době už jde do pozadí. Vytlačují ji právě IP kamery, které přinášejí více benefitů – především jednodušší zapojení, nesrovnatelně vyšší kvalitu obrazu i při špatných světelných podmínkách, lepší snímkovou frekvenci a možnost nahrávat zvuk.

Přestože jsou o něco dražší než analogové kamery, investice do nich se vyplatí. V případě potřeby totiž budete mít k dispozici kvalitní záznam, ve kterém uvidíte všechny detaily. Nahraný zvuk je nemalou výhodou, která povyšuje možnosti kamerového systému na lepší úroveň.

Vidět a být viděn

Kamery do prodejny plní také preventivní funkci. Pokud zloděj vidí, že z každého rohu na něj číhá kvalitní kamera, pravděpodobně nebude riskovat a škodu půjde páchat někam jinam. Podobná analogie platí iv případě zaměstnanců. Není žádným tajemstvím, že právě krádeže ze strany personálu vytvářejí prodejnám nemalé škody. Díky kamerám budou zaměstnanci mnohem disciplinovanější. Navíc nezačnou jen tak snadno pociťovat vnitřní nutkání „ulévat se“ a provádět jakékoli aktivity, které jsou v rozporu s pravidly.

Tajná špionážní kamera do prodejny

Naopak, v případě, že chcete kamerový záznam pořizovat tajně, velké viditelné kamery nebudou nejlepším řešením. Využít však umíte moderní špionážní kamery. Ty mohou být v podobě USB klíče, pera, powerbanky či pořadače na dokumenty. Nenápadně je tak dokážete položit na vhodné místo v rámci prodejny a nahrávat prostřednictvím nich kvalitní obraz i se zvukem.

 

Kolik kamer je zapotřebí?

Konkrétní počet kamer potřebných do prodejny je vždy individuální záležitostí. Všechny kvalitní kamerové systémy se skládají nejčastěji ze 4, 8, 16 nebo 24 záznamových zařízení. Ty jsou spojeny s NVR rekordérem, do kterého ukládají obraz. Sledovat ho umíte buď na monitoru, nebo tabletu či chytrém telefonu, který dokážete připojit i na dálku.

Vhodné místo pro instalaci kamer

Před koupí kamerového systému si pořádně zanalyzujte vaši prodejnu. Kam budete muset kamery instalovat, abyste zachytili všechna místa? Když si odpovíte na tuto otázku, budete hned vědět, kolik záznamových zařízení potřebujete.

Mezi nejlepší místa k instalaci kamer v rámci prodejny patří rohy prostor a strop. Zaznamenávat se vyplatí oblast pokladen, všechny potenciální vchody a regály s produkty. Kamera má význam i ve skladu a šatnách zaměstnanců, kde také nejednou dochází ke krádežím. Pokud máte u prodejny vlastní parkoviště, nahrávejte i to. Záznam může pomoci nejen vám, ale například i vašim zákazníkům, kterým někdo během nakupování oškří auto.

Pokud si s výběrem nevíte rady, můžete se obrátit na nás. Rádi vám podáme pomocnou ruku a poradíme optimální kameru do prodejny.